tisdag 6 december 2011

Tacksam, tacksammast!


Jag är inte för att man ska klaga för mycket, finns alldeles för många som gör det, men samtidigt är jag emot skitsnack så jag drar en liten pessi här.
Idag hörde jag en kvinna på skolan som sa -Jag har väntat 20 år på att få tillfälle att gå här.
Jag har gått på konstlinjen 97 och 99 och det är absolut det bästa åren i mitt liv, jag la mitt liv i "händerna" på om jag skulle komma in nu el inte. Som ni vet kom jag ju först inte in och slogs i backen litegrann, jag mådde inte bra av att inte veta vad jag skulle ta mig till, men försökte förlita mig på att det finns en plan för mig. Sen fick jag ju en reservplats och jag grät av lycka. Mitt inre har fått en överdos prozac känns det som, jag njuter och kämpar med att tiden går alldeles för snabbt.
Då vill jag bara ställa mig upp och säga -Snyt dig! till "glinen" som har mage att klaga, dom som glajdar in nån timme sent för jämnan för att dom känner för det, dom som ifrågasätter lärarna och deras kompetens och inte gör det dom ska, dom som klagar på allt och alla, dom som klagar på att "allt" är så jååååbbigt.
Men var inte här och ta ngn annans plats!!! Jag hade kunnat missa min för ngn sån här....mooorrr De finn de som söker 3-4 år innnan de kommer in!!
Men nu ska jag ju inte ilskna till över hur andra sköter sig, bara att det faktiskt drar ner de runtikring istället för att peppa varann och ge varann inspiration och driv. Jag försöker slå lock för öronen och tänka -jag är här, jag är tacksam, jag gör mitt bästa och jag suger åt mig ALLT jag bara kan av våra kompetenta lärare.
Vad vill jag få ut av detta inlägg då?
Jo, kanske att uppmana att om du bara söker en utbildning för "skojs" skull eller som ett tidsfördriv, tänk om, du kan sumpa det för ngn annan vars hela tillvaro hänger på detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet babe! Är själv döless generationen efter oss som vill ha allt serverat BLÄ. Rings nån dag! Pussiluss