fredag 30 december 2011

Smällfritt, mysigt & GOTT

Nyår imorrn...de senaste ja...är det 7-8 år iaf så har vi aldrig blivit bortbjudna på nyår..
Vet inte vad exakt det beror på och det är ju inte så att vi suttit hemma mol allena, sen kanske det inte alls "beror" på ngt eller så är vi himla skittrista ;). Skämt åsido, det har ju alltid slutat gott iaf, vi har firat med närmsta vänner...hos oss... god mat och lite raketer.. Ngn nyårsbaluns med högklackat och skumpa har jag inte varit på sen...ja är det -97 kanske? Jag gillar hursomhelst nog detta bättre, viktigast är GOD mat, familjen å ett vackert dukat bord. Men det har blivit lite som ett skämt mig och Tomas sinsemellan -Ja, vi lär ju inte bli bortbjudna... :)
I år bjöd vi bort oss själva :) Vi åker och myser i Gäddvik med storfamiljen, vi blir 8 st mojsiga typer. Jag handlade på Hemmagastronomi, gjorde det himla enkelt, tournedos, färdig gratäng, färdig rödvins sky, åkte på Maxi med Gittan, handlade primörer, lite tapas och vit choklad till efterätten, DEN ska jag faktiskt göra själv, tror det blir en chokladsoppa med passionsfrukt. Det blir skönt för hundarna, lugnt och förhoppningsvis smällfritt :) Vi ta med oss sällskapsspel och partar på Pommac och juice/cider-drink :) Låter som ett nice nyår tycker jag!

Inga kommentarer: