måndag 4 april 2011

Min Make up Lista


1. Vilken foundation använder du?
- Jag är alltid på jakt efter den som ska ge mig den perfekta, matta, unga, täckande men levande hyn...Just nu Mac studio tech! Oslagbar!

2. Favoritconcealer?
- Jag använder Benefit "erase paste" och har fastnat i Yves Rocher touch eclat, det borde ju finnas mer utvecklade men nja, jag är definitivt öppen för tips här.

3. Vad har din hudton för undertoner?
- Jag är Neutral med lite dragning åt varma hållet.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
- Älskar det, det ger verkligen makeupen en skjuts i höjden, men lite för pillrigt (även om övning ger färdighet) och dyrt för att användas jämt.

5. Slänger du din mascara efter tre månader?
- Jag tror det blir så, de hinner oftast torka ihop innan tiden är ute.

6. Vilken är din favoritmascara?
- Max factor "Masterpiece", Lancome "Definicils", "Hypnose", Dior "DiorShow"

7. Favoritapplikatorer?
- Penslar, jag har tappat det där med skumduttar för måååånga år sen, så jag vet inte om jag alls skulle gilla det nu. Sen fingrarna såklart ;)

8. Använder du någon primer?
- Jag är som jag nämnt tidigare helt såld på Smashbox "photofinish", Benefit "stay dont stray" till ögonområdet och Benefit "the pore fessional" för t-zonen.

9. Favvoögonskugga?
- Mac, mac, mac, bla en 4-skugga "Assemblage" anv jag mkt, men jag har inte jättemånga (ännu) utan min samling består mest av Make up store skuggor. i.d skuggor är bra när jag har bråttom, sveper över hela, jämnt å fint ;). En superduper favorit är en duo skugga från Shiseido "Granit stone", en klockren för sotmake up. Sen älskar jag att shoppa ögonskugge kit på Sephora när jag besöker det, Kat von D har varit med och tagit fram några, dom är supertäta i pigmenten om man gillar sotmake. Finns säkert att köpa på nätet ;)

10. Favvoläppstift?
- Använder ju väldigt sällan läppstift, så jag säger Max factor "lip finity" här, om man vill ha den täckande effekten, då är dom suuuper, sitter som berget tills DU bestämmer att det ska av.

11. Favvoläppglans?
- Mac "iceskape"

12. Favvoblush?
- Mac "Fleur power", "melba"

13. Vad tycker du om billigare "drugstore"make up?
- Det kan vara kul! oftast får du även den billigaste med inte de bästa pigmenten att sitta rätt bra med en bra primer, men jag sulle inte köpa ett lågvattumärke då det gäller foundations och puder, då menar jag inte att jag köper dyra bara däför, utan för det mesta är dom värd sitt pris, det är bättre produkter helt enkelt. Du får oftast vad du betalar för...

14. Har du nånsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
- Jag har gått make up stores utbildning i 16 veckor, men jag skulle gärna gå mindre kollektionskurser, det vore ju super att uppdatera sig.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
- Oftast fel färg på underlaget, och när skuggorna inte är snyggt tonade, mascaran under ögat, kajalen på locket för att den inte är fixerad..ja, man ska inte kolla så noga antar jag :)

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
- ALLT!!

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
- Har några favoriter, men Mac är nummer 1, så är det bara.

Inga kommentarer: