tisdag 19 april 2011

Iggy fick sig en kyss från ovan.

Gick ut med båda hundarna i Siknäs, följde en skogsväg som gick mellan ett hus och en häst hage med säkert 20 hästar. Från huset kommer en hund, krullig medelstorlek, okänd ras, utforserande, arg skäller som tusan. Iggy tar sats, reser ragg och gör ett försök till attack. Den andra hunden stannar, som tur är, och jag drar till i kopplet och säger åt Iggy, han backar samtidigt och rumpan tar i elstängslet,
-oiii! Iggy får sig en kyss, och slutar direkt, följer med mig knäpptyst därifrån. En del av mig tycker så klart synd om honom, en del tackar gud för hjälp med korrigeringen, den funkade juh...
Sen möter ett gäng hästar upp precis vid stängslet, Iggy dör av skräck nästan, kastar sig bak, försöker dra sig därifrån (har aldrig mött en häst i sitt liv) och nu står en klunga och tittar förvånat på den lilla spattiga kalven. Jag lugnar honom och vi går vidare.. pjuh, vilken cirkus för lilleman. Persan iaktar det hela lätt förvånad och lugn. Iggy däckar i mammas soffa, snarkar hööögt!

2 kommentarer:

Rebecka "Bc" sa...

ojdå!! Hmm hoppas han antog att om han gör utfall så kommer en elstöt, isf gör han nog aldig om det... men faktum är att han mött hästar, eller tittat på dom utanför hagen med mig i boden, han bara tittade och inte så mycket mer, blev iaf inte rädd :) Saknar er btw!!

Lizz sa...

mmm, ok men nu stod dom 1 m från honom, och spänningen gjorde väl inte saken bättre ;). Pondus, min förra grandis, kände sig mest hemma med hästar :).