fredag 15 april 2011

Ingen cykelmeckare är jag




Ja, no saknar man kon när den är borta ;).
Tomas å två vänner drog till fjälls i helgen, kvar blev bar jag, Vilda å 6 pälskompisar.
Vi sålde Vildis cykel å inga ledsna tårar där inte, nu var det bråttom att äntligen få köpa en större utan stödhjul, så det var bara att fräsa iväg och leta. Hon valde själv och ville väldigt gärna redan träna ikväll. Kruxet är ju att hennes mor (jag) inte är den mest tekniska bönan i burken, men jag lovade henne att göra mitt bästa. Några kommentarer då och då om att -Pappa skulle ha varit här..Oj, vi skulle verkligen behövt Pappa..kom, men i slutet var hon stolt över mig, tyckte tom att jag var lite bättre (!) Så var det ju inte, jag halkade med verktygen, skitgrejjer, å handbromsarna fick av mig "bromsförbud", andvänd bara fötterna Vilda! ...tills Pappa sett över det här iaf :).
Jag lyckade pumpa luft i framdäcket, men sen druttade cykeln i backen, pumpen bröts av och inge luft bak, så ikväll blev det inge cyklande iaf, får fixa imorrn ;).

1 kommentar:

Anonym sa...

Way to go Woman!! Vet vad du menar :D :S TUR att vi har så fina döttrar som hejjar på en :)