onsdag 6 oktober 2010

Svartmåla


eller vända andra kinden till?

Jag måste rösta på och välja det andra alternativet som den troende människa jag är.
Men när man blir så otroligt blåst, lurad, stampad och krossad under skitiga lögnaktiga skor är det sååå SVÅÅRT!
för att göra en lång historia kort så har vi legat i en tvist med 2 (3) hantverks(skit)firmor, Runes el och Brändö rör AB. Dom gjorde en relax i vårat förra hus tillsammans med och anlitade av en entrepenörfirma som vi anlitade, då hette dom Precision bygg.
Efter avslutat arbete betalade vi den från början överenskommen summa till byggfirman, ca 175000, skäligt för ett basturum å dusch (vi stod själva för kostnaden av material till bastu, kakel å dusch utöver det)
Det kan väl verka skäligt?
Efter ett tag kom fakturor in från dessa två andra firmor, tillsammans 150 000 kr till!!?
Vi hävdade såklart att vi redan betalat deras pengar till bygg(svin)firman, som vi faktiskt gjort.
Dom gick ihop, samlade 5 vittnen totalt. hittade på ett "byggmöte" vi skulle ha haft.
I rätten skilde sig deras historier om tid (det kunde skilja 2-3 veckor mellan varann) plats och vilka som varit närvarande.
Trots detta, att dom själva vittnar olika storys, att dom inte kan svara på följdfrågor så dömer tingsrätten oss till att betala.
Detta är heeelt sjukt, då vi vet att dom alla är privat kompisar, att dom sitter och hittar på lögner i en domstol!!!
Men domstolen menar på att dom är 5 mot oss 2, det är allt!!
Det är deras styrka, att 5 säger att vi haft ett himla byggmöte och anlitat, tom ringt var och en och bett dom komma!
Jag blir så ARG, så LEDSEN!
Svenska rättssystemet är inte klokt! hur får det gå till så här?? nu ska vi betala 300 000 kronor för något som några har gått ihop och HITTAT PÅ!!!
what???
Man vill typ slåss... men nä, skära däck, förstöra, hota, skicka maffian på dom.
Men vi måste hålla huvudet högt, vi har rent mjöl i påsen, good karma, vi har varann, vi har kärlek, vi har sanningen i hjärtat.
Det är värt allt, har vi bestämt.
Vi ska inte låta bitterheten ta oss, jag tror i slutändan så straffar synden sig själv.
Som synd är så bor värsta boven dörr i dörr med oss, räven Lulle som tog sina pengar och blåste ALLA, för egentligen är det han som blåst sina vänner också, han har nog fått dom från början att tro att det var timarbete, blåst oss och blåst dom. Men han har BAD karma, det lyser "Buffel å båg" om honom...man stöter ju på den rått...an ibland, det grumlar om lite just då, men, men....
What goes around comes around, men det där löser sig själv, nu har jag skrivit av mig, nu ska inte detta få förpesta mitt liv mer.
Livet är inte alltid rättvist, tyvärr.
Det får man då och då erfara.
Kärleken, godheten å sanningen, framförallt sanningen är allt!

4 kommentarer:

Fröken April sa...

Hej vännen!
Jag brukar ju inte kommentera, men du vet ju att jag läser....
Det här var så himla orättvist. En världslig tvist, ja visst, men man förväntar ju sig mer från normala medmänniskor.Nu tar jag i från tårna och ropar: BU!

Och till dig: HEJA!!

Anonym sa...

MEN! Det är det sjukaste jag hört!! Vad är det för pajaser? Ja- comes around... Hejjar också på er!!

Lizz sa...

Tack för backup ;)

Helena sa...

Vilka j-vla idioter!!!! Kram till er båda..