torsdag 21 oktober 2010

Dag me överskottsenergi, jobbsug å mammado´s


ok, idag var en sån där dag då jag vaknade, kickade igång familjen (dom stora är ju alltid igång redan) roddade runt Vilda så hon nästan var redo för dagis, lämnade över till Tomas och stupade i säng igen. Jag hade ingen tid att passa, inga direkta måsten, kände mig rätt nöjd över mitt arbete inför helgens möte m Pusher, ja, jag var trött och värdig ngn liten sömnklick till.
Sov till oförskämda 10 (!!) varför skäms man alltid när man sover? Kände mig, som jag ofta gör när jag är allena, uttråkad och onöjd över mig å mitt morgonskick.
Jag drog på mig träningsstassen, mbt skorna (ack så fula, men jag tror dom är bra) kärringstavarna, och Twilight i lurarna.
Hade sjukt mkt energi att göra av mig, så med starka bestämda kliv ångade jag runt i 30 min på högsta hastighet. Väl hemma igen efter ett ryggpass på yogamattan (ala till Dennis givna "barn-övningar") och en kokhet dusch så shakeade jag ihop frukost/lunch, en smoothie på proviva, youghurt, blåbär å linfön.
Svårt sugen på att jobba hår så ringer turligt nog John och föreslår att hans frisyr ska bli av (jag hade sagt till Tomas på morgonen att säga till om John hade en lucka idag, ska ju inte men jag kan inte låta bliiii, vill ju jobba me håååår!)
Så blev det, tog min fjärs (lillhund) under armen och susade in på jobbet.
Frisyren som jag och Jannice hade planerat för vår källarallierade sågades rakt av, -inge pop-preppo för mig!! (vi ville typ raka sidor å nacke, permanenta stora lockar på överhåret, såg skitsnygga cool-killar med det i London)
-Stenhård vill jag va! ;)
En assymetrisk, sliten punkmohawk, färgad blondaktig i topparna....mm, det blev bra det oxå..kanske mer John än vi hade som förslag ;).
Men nu vill jag (som alltid) att du unnar dig tiden att slänga i vax i frillan på morgonen, promise!!
Hem å laga superduper god fisksoppa, skjutsa Lovis till dans fram å tillbak´.
Nu ska jag nog unna mig att ligga å schlöa, se lite "fruar", plastikkirurgi, el nåt annat snaskigt i min smak.
Torsdags mega kärlek från mig iaf!! PUSS!!

1 kommentar:

John sa...

jag är himlans nöjd! och jag ska verkligen verkligen försöka att använda vax.