fredag 1 oktober 2010

F....CK


Alltså, jag svär ju inte! aldrig, aldrig!
Hade en vilsen identitetskris när jag var 15 och svor några veckor, hejdlöst! jag var tillslut svart inuti och slutade tvärt när jag kom på hur ointelligent det låter.
Sen dess, nej.
Jag kan när jag blir riktigt arg säga F...ck ordet, lite löjligt svenskt uttal sådär, tycker väl att det är ok, inga djävlar inblandade, men det är inte heller så snyggt, och clevert...
När jag var liten blev jag uppfostrad att man inte svär, då kallar man på Djävulen och herregud va rädd jag var!! Tänk om han skulle dyka upp! Det vill man ju inte, huj.
Men sen fick man inte säga "Guuud" eller "himla", för då missbrukade man herrens namn...hm, fick inte ihop det där, var är skillnaden? hur kan det bli så olika beroende på vems namn man nämner?
Jag bestämde mig för att gud känns bra i själen att säga och himlars är ett vackert klingande ord, så det använder jag ofta, jag missbrukar inte..
Mina barn svär aldrig, inte heller när jag inte hör, lärare och andra förundras över deras avsaknad av svordomar (på ett possitivt sätt) Jag har inte skrämt dom om att the evil is coming, bara sagt att jag inte tycker det låter så vackert, och dom håller med. Sen hör dom ju inte oss hemma svära (jo, Tomas kläcker ibland så klart, men mindre hemma?!) så det blir inte så naturligt.
Varför detta då, jo idag vill jag bara säga F...ck, f...ck, F..CK!!! Jag har en störtlåst rygg sen 2 veckor! Alla "mina" naprapater (har ju ett gäng just in case) har antingen varit sjuka, bortresta el fullbokade. AARGH! jag hade åkt till akuten om jag hade samma smärta i tån, örat eller blindtarmen, men inte kan man få ngn som helst akuthjälp för djupa upphakningar!! varför?? Jag dööör (nåja, nästan) av smärta stundvis, sover svinpiss, drömmer bara om hur jag vrider, slår, bänder och knäcker själv kroppen i omänskliga lägen för att få bort det. Och jag far runt i sängen som en sprattlande fisk.
Måndag, då har jag en tid, inte hos den bästa men ba nååå, å jag är gladare.
Men jag är glad ändå, målade en tavla igår, inte klar...men COOL! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men lol! dU MÅSTE KOMAM OCH LÄSA PÅ MIN BLOGG I VECKAN. hAR BESTÄMT ATT SKRIV ETT INLÄGG OM varför JAG SVÄR. sPECIELLT SEDAN JAG FICk reda på var orden Diablo härstammar ifrån och uppkomsten till benämningen inom den kristna tron kring Djäfulen ;) och så kom jag i kväll och läste det senaste inläggen och får se detta :D Fast det förvånar mig inte- vi har ju en tendens mellan varven att fnula på samma grejer på varsitt håll! Vad roligt med tavlan - möjligen fota och skicka på mail så jag får se den när jag inte är där på plats? :) Håll tummarna för mig i morgon. Love you. Puss!!

Lizz sa...

jag håller tummarna! och..vi är nog soulmates på endel plan ;)