tisdag 5 oktober 2010

Barnens lurifaxsida


mindre roligt när man kommer ner i ateljen och märker att, jo, vad roligt att barnen oxå målar, men vad tråkigt att dom stänkt ner min nymålade tavla i mörka färger med vit färg!!
AAAARRGH!
Oj, förlåt! inte meningen, visste inte...
Tvättstället är fullt i färgrester, det är stänkt svart färg på den rosa väggen ovanför handfatet..
Jag åker iväg på ärende, försöker andas bort irritationen..
Kommer hem och ser att tavlan ser rätt ok ut nu..tittar närmare..tar...kladdigt, fett kladdigt, oljefärg?! ngn har försökt dölja sabotaget (jo, jag veeet att det inte var meningen) men svart OLJE färg, på min akryltavla... och sa ju inget heller, målade om ALLT det svarta...med olja.
Snyggt jobbat!
Jo, jag veeet att tanken var god, du ville bara vara snäll.. men det gör mig så nervös bara, mitt målande är viktigt för mig..
Jag vill ju ha er därnere ungar ;), tycker så mycket om att se att ni målar me mig! :)
Men grylla inte så förblajjat mycket!!! Eller grylla, men på era verk å ta sen bort efter er, å kom ihåg att skölja penslarna.
Få det att funka och vi ska måla hela världen...lilla mamma.. ;)

Inga kommentarer: