torsdag 28 oktober 2010

Filmpåverkad


Såg Red igår, den där action pensio-rullen med Brusan ;)
Jo, no var den väl fräsig, men asså...det blir så löjligt ibland me action, alla omöjliga supercoola moves och bigga explosioner.
Där är vi så olika, killar å tjejjer, eller jag å Tomas iaf. Han väljer helst det, el skräck om jag inte är med. Jag väljer helst..ja, vad som helst förutom det. Men gärna inte lättsamma komedier kanske.. Svåra supertunga känslosamma, det är great, så man riktigt får tjuta å snörvla, den känslan vill jag åt..tror jag.
Eller storslam filmer, äventyr, science fiction, kostym.. mumma!

Men en jag blev (och säkert 99% av alla som sett den på bia iaf) skrämmande obehaglig av att se var den gamla storfilmen NBK. Allt, musiken, passionen, uppbyggnaden gjorde att jag bara ville ställa mig upp och ropa -Kill, kill! Burn mthf burn! och illustrera en k-pist i min hand.
Hujja, hur det kan bli!!
Tur att jag är någorlunda frisk i huvet iaf, men tänk alla som inte var det. Ja, det blev ju en å andra tragedier efter den filmen.. Märkligt
Blev sugen på att se den igen, så vi lånade den idag....

Inga kommentarer: