måndag 5 oktober 2015

Upp å rör på mig

Riktigt tagen av den här omgången, men idag duschade jag av mig lite av tröttheten och ville åka utanför huset. Går runt med sämsta hållningen då magen värker fortfarande och så svag att jag är lätt andfådd hela tiden. Vi tog iväg oss till Gallerian, strosade i sakta mak. Åt mat på Katzya en japansk restaurang, jag får inte äta sushin som är underbar där, men kyckling teriyaki, det gick ned. Nu hoppas jag på någon dag lite bättre. Känns ändå som karusellen drar igång då jag imorrn ska sticka, ta nya tester för att se hur de vita blodkropparna klarat sig. Tror dom ligger illa till. Sen tisdag igen, den här veckan ska vi träffa min läkare, det var 4 veckor sen. Känns som jag har 100 frågor men vet inte om jag kommer ihåg nån. Hur vet man att BC är det enda stället cancern finns på? Att det var först? Kan jag verkligen inte äta nå grönsaker? Sallad sköljd i påse el morötter och gurka om jag tvättar och skalar? Blir att jag ersätter den med potatis, ris och "skit", det vill jag inte. Ätit vitt rostat bröd med smör, det enda jag kunnat fått ner nu, men det var första gången på 3 år. Även salta chips för jag har känt mig magsjuk. Är inte sånt jag vill äta, känner skuld, men tänker samtidigt att är det bara det som går ner JUST då, då får det vara så ibland. Sen undrar jag om man kollar halvvägs hur tumören reagerat, krymper den? Hur vet vi om jag behöver strålas eller inte efteråt? Ja.. Det var 3 frågor iaf...

4 kommentarer:

Helena W sa...

Bra att skriva ner allt du undrar över, det är ju omöjligt att komma ihåg när man väl måste komma ihåg.. Du kommer igenom detta, du är stark! Kram..

Lizz sa...

Ja, jag har inget val, bara försöka hitta styrka varje dag <3 Kram

Helena sa...

Bomaba honom med frågorna...vetskapen gör dig lugn...frågorna kommer när du väl är där...hoppas den minskat och så att ni kan blicka frammåt och klicka av mer och mer av detta så det allt blir lättare för dig fina....fuck denna jävla cancer...blir arg..skickar jäklar anamma....peppar i massor....hoppas, hoppas....kniper med både ögon och tår....den ska fasiken krympa...bort, bort....detta måste vi ta dig igenom....kraaaaaaaaaaaammmmm....<3

Unknown sa...

Ja som sagt skriv ner alla frågor. Bra att du kan ta dig ut och njuta av stället emellanåt lite iaf. All styrka och gott till dig! Kram!