söndag 4 oktober 2015

När allt är över

Jag känner mig förtvivlad, jag mådde så dåligt ett tag igår, svetten sprutade och hade kramper. Kroppen känns som ett giftigt avfall. Tankar som att "jag vill inte" kommer. Ser 16 veckor till och tror dom blir värre för varje gång. Försöker tänka att tiden går och jag kommer fram tillslut. Tänker på när det är över, då ska jag leva!! Jag längtar efter mitt liv efter det här, kommer nog aldrig bli som innan. Jag ska göra ngt stort av det. Stort som i värme och kärlek. Jag ser söndagsmiddagar med familj och vänner, resor med nära, inte stressa fram tillvaron. Jag vill göra det som gör mig lycklig, det som gör min familj lycklig. Jag vill så gärna att det här är över.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Man brukar säga att man ska leva i nuet, men i vissa fall bör man ha fokus på sen. Längtar så till det här är över, ser så mycket fram emot å höra hur ni ska fira när ni kommer över mållinjen ❤️ Kommer ni kanske fa till Hawaii å äta kokosnötter ni plockat på stranden. Eller ni kanske vill plocka ner själv,bara för att ha gjort det ;)
Å så mysiga söndagsmiddagar som komma skall. Det blir roligt att duka fint å laga gott. Du har ju grymma skills i köket :)
Å om ni kommer hit till norr igen,å möter riktig vinter då kan vi skratta å varann när vi halkar in under bilen när vi försöker skrapa rutan. ;)
Jag tror också att livet kommer kännas på ett annat sätt när detta är över, tror hjärtat fylls med glädje lättare efter att gått igenom en så svår tid som du nu gör.
Önskar tiden kan gå snabbare nu, men nu är de iaf snart ett streck till som stycks.
Önskar ja kunde hålla din hand,hämta vatten å sånt på riktigt. Men ja försöker skicka massor av kärlek å kraft över havet till dig och de dina.❤️ Love you!
/lie

Anonym sa...

Å förstår att det inte är lätt. Be och be. Be änglarna om hjälp när det är som svårast. Jag lovar att det hjälper.
All you need to do is ask <3
Och helt rätt tänkt. Fokus Fokus Fokus på när allt är över och du kommit ut hel på andra sidan så att säga. Och nej, man blir aldrig densamma igen.
Ett nytt mer helt jag med öppet Hjärta. Hang in there. Du är stark :))

Helena W sa...

Kämpa Lisa...

Lizz sa...

Tack älskade ni, ja, jag kan se på livet efteråt, det ger en styrka. Just under den här perioden vill jag inte se en dag framför, bara klara den som just är idag. Tiden går ju ändå som alltid. Klart jag ska till norr igen sen, efter det här äventyret är mina vänner och familj det viktigaste, det ska jag vårda och ta hand om på bästa sätt.

Helena sa...

Kraaaaaaaamar i masssor till dig, du är en fighter...så duktig, kan inte ens få in någon känsla för hur detta ska kännas för dig, denna skit ska bort....så kämpa på...tänkk konst...tänk på sånt som gör dig glad...sidenmålning...känner du...Siiiidenmålning....tar bort kramper i magen....gutta...tar bort alllt de andra....ångfixering...känner du...snart känns det bättre....fina fina Lisa....skiten ska bort....det känns....kraaaaamar om hårt....<3