tisdag 5 maj 2015

Söndagen som slutade i katastrof :)

Vi blev hämtade kl 7 med limon (igen, haha) åkte i en timme mot San Diego. Väl där åt vi en lyxfrukost på hotel Marriot. Susannes fästman, bla fd bodyguard till Jackson Family (jag dooog) skulle ta oss tillbaka till Newport på en fräsig Yatch.. Allt började magiskt, vacker skyline, sjölejon och sol. Efter 1 Tim började vansinnet. Gigantiska svepande vågor som gjorde alla oss sjösjuka. Sen efter 4 Tim då vi spytt här å där å vi tror att snart är resan över, visar Gps:en att vi bara åkt 1:8 del av resan, alltså ingenting!! Det visade sig sen att ena motorn lagt av och vi åkt i 8: or typ. Vi tog reda på vart närmaste hamn var och det tog ytterligare 3 Tim dit. Alla båtar kallades in, det var på nyheterna, vågorna var enorma, jag har aldrig mått så dåligt i mitt liv, hallicunerade. Kysste nästan backen i Oceanside. Där åkte vi haha LIMO igen (!!) hem till bilen. Jag mådde piss så Jannice fick köra i LA trafiken hem till Eagle Rock. Modigt! Så skööönt att lägga sig i sängen. (Inga bilder från det stökiga, jag kunde inte göra nåt annat än koncentrera mig på att inte tuppa av.)
Lugnet före stormen....

Här har vi ingen aning om vad som väntar oss, visste vi skulle vi springa långt härifrån :)


San Diego Skyline

Underbara Oceanside!

Inga kommentarer: