måndag 11 maj 2015

Sköööna söndag

Solen som inte visat sig på nästan en vecka kom fram idag. Jag njuter så fruktansvärt mycket av den och värmen. Jag och Lova slappade i solstolarna. Sen skulle jag med bra hjälp av en som är långt bättre trädgårdsmästare än jag, Vilda, försöka oss på lite plantering. Jag fick 2 sorters solrosfrön av Linda, sådde dom i en smart "växthus"-låda en och en, sen ställde vi in dom under buskarna för dom skulle ha skugga tills dom kom upp. Allstå jag är helt galet värdelös på blommor å växter men vill så gärna kunna. Vi har sen tidigare köpt en påse med blandade blommor som ska locka kolibris och fjärilar, dessa strödde vi ut, krattade ner, la ett lager jord över och vattnade (???) haha, få se då om det funkar. Vi åt tidigt ute på en rätt medioker restaurang, mätta men det var inte så bra. Imorgon bokade vi bord på den vi egentligen ville ha idag, ett japanskt Steakhouse. Tror att Söndagen fortsätter rätt lugn, har en "sömn" känsla som hållit i sig några dagar, är så ibland... Nåja hoppas ni hemma njuter av vårsolen jag ser kommit. Puss å kram på er!


Inga kommentarer: