lördag 9 maj 2015

Konst i Beverly Hills

Idag for jag till Beverly Hills, de fiiina kvarteren. Träffade min vän från Art Center Megan. Trafiken där gjorde mig tokig, tappade nästan humöret. Cirkulerade 30 min runt målet för att hitta parkering. Vi besökte 2 gallerier varav endast de verk av Laurie Lipton tilltalade mig. Men det var kul. Sen att småstrosa kring Rodeo Drive kändes ju flexigt. I dessa flådiga butiker står oftast ett biträde och en vakt i kostym och välkomnar en in. Vi smög omkring ;). Känner mig alltid lite lurkig vid sånna tillfällen, men tänker då att oftast när jag ser kändisar har dom rätt vanliga kläder,, gympabrallor och sneakers. Vi åt lyxlunch på Tiffanys, sen körde jag hemåt igen. Mulet å kyligt idag, jacka o långbyxor, LA borna ljublar, men inte jag brrrrrr...

Inga kommentarer: