onsdag 27 maj 2015

Rock konsärttt!!

Min älskade ville så gärna att hans fru skulle ut å se lite rock'n'roll så tröttmössa som jag är gjorde jag mitt bästa för att gaska upp mig. Det var Refused som skulle spela på det (ö)kända Roxy. Tycker det är grymt häftigt att tänka på vilka band som spelat här. Vi fick komma in VIP på gästlistan så en sväng backstage och hälsa på Tomas vänner. Sen ville jag fort därifrån, är grymt obekväm att vara backstage med ngr jag själv inte känner.  Dom var bra, stundvis väldigt svängigt. Det är mys att sticka iväg med varann själva. Att jag fick ett band +21 och fick visa leg var fnissigt, han trodde inte mitt leg när det står jag är 40 i år. Sen tänkte jag efter, att sist jag såg Refused var jag 17, i Umeå, det är alltså 23 år sen (!!) jisses! Ja e gammal! El vi är gamla. På vägen hem drog jag en slutsats att förr gick min gräns vid Bad religion, NOEFX och Millencolin, nåt skränigare gillade jag inte. Många minnen kom upp den kvällen, jag har levt, mycket har hänt, och där jag är idag och framför allt den jag lever med är det bästa ur allt! Well musik väcker känslor, att stå här på Sunset Strip och se ett Norrlands band från min ungdom var en märklig upplevelse. Som att knyta ihop påsen....




Inga kommentarer: