torsdag 2 juni 2011

What???




Vi var ju på en disputationsfest igår, jag å Tomas.
En kompis har...ja, hon har skrivit en bok i juridik och doktorerat i det. Det är typ det jag har fattat:). Vi tog ett ex av den här boken och slog upp först innehållsförteckningen..... Jag ser ju att det är svenska, men fattar ingenting.. Jag läser en mening..två, jag läser om dom: fattar INGENTING!
Jag får den där känslan av att jag är helt blåst och undrar om jag tappat en hemskt stor hög med hjärnceller när jag var tonårning å oförsiktig ;).
Tomas försöker (låtsas) förklara och vi garvar, han fattar inte mycket mer än jag. Det här är så yberintelligent och imponerande att jag funderar om det är en helt annan värld. Vi konstaterar att det är så och Tomas tröstar mig när jag sitter med "dumstruten" att: Lisa, hon kan ju inte klippa hår, ditt hantverk är ju en helt annan värld. Och jag tänker efter och inser att mitt sätt att jobba idag, mina skills är unika och fantastiska på sitt sätt, det ligger 19 års knegande bakom det.
Jag är fascinerad av Linda och hur hennes hjärna fungerar, grymt imponerad! Och hur mycket jag än skulle läsa hennes bok om och om igen skulle det vara som att läsa på latin. :)
Grattis Linda, och tack för att vi fick komma och fira med dig!

Inga kommentarer: