lördag 11 juni 2011

kom å kööp








Så var det dags för den årliga, stående, obligatoriska Svartöstadagen. Otroligt mysigt, hett väder, massvis med folk.
OCH i år skulle jag vara med....kom jag på igår :/. Typiskt mig, noll framförhållning, impulsiv. Då vill jag ju såklart ha med en massa prylar, Vilda tyckte det var jätteroligt att gå igenom garaget, men det blev mest kläder, oanvända från salongen och recykling. Och sådär kl 01.00 ser jag ju att om man stryker ser det ju betydligt mer inbjudande ut. 02.30 var jag klar, men förväntansfull :).
Å inget svammel, bara sånt jag kan tänkas få sålt.
Det gick åt som smör ;)
Ibland var det rent hektiskt, vi var svin mega billiga, kul!!
det blir nog en repris ;)

4 kommentarer:

Alva sa...

Hej! För någon dag sen köpte jag den blåa färgen "blue hawaii" hos er. Nu idag när jag färgade på mitt hår så fastnade knappt färgen. Hon som sålde den till mig sa att jag kunde bleka mina toppar så att de blev lite gula istället för helt blont för jag ville ha en lite turkosare nyans. Så nu har jag halft gula toppar med någon konstig blå-grön-grå nyans som knappt syns. Hahha.
Färgen funkade typ inte. Vad ska jag göra? :D

Lizz sa...

Det brukar inte vara några problem, bara man får upp det nog ljust, lägger på snustorrt hår och låter den sitta 1 timme. En snygg turkos kan ju vara svårt att fixa då man mixtrar lite själv, det kan såklart bli grönt :/. Vill man vara säker så blek jätteljust, sen lägg en ex "directions" turquoise.

Alva sa...

Okej, tack för hjälpen! På förpackningen står det att man ska ha handdukstorkat hår och ha det i en halvtimme. Men ska prova att ha i det som du sa. :D

Lizz sa...

ja vet men det är på ett helblekt hår det skulle funka. vattnet blandar ut färgen och det är bara en toning så man kan ha det längre för att det ska sitta bättre ;)