onsdag 16 mars 2016

Valar asså

Var ute på en båttur idag, kanonväder och lungt hav. Det var frukost snorkling lunch och snorkling igen. På vägen såg vi många valar! Det känns nära men med en telefon ser det ju fjuttigt ut. Det var magiskt iaf. Jag har ju höjdskräck så att snorkla för mig känns samma, när det är helt klart till botten och väldigt djupt känns det som att du ska falla. Jag tog mig ut iaf en liten stund. Så fort jag har huvudet ovanför ytan känns det ganska safe, om jag inte börjar tänka för mycket. Fisk här, fisk där, ja då har jag sett det, upp, upp, hahaha. Tomas och Vilda däremot var i en timme varje gång. På andra stoppet var det sköldpaddornas "carwash", dvs där vissa fiskar tvättade deras skal. Där var det för djupt för mig att våga hoppa i. Men dom berättade att det var meterstora paddor, nära ibland så dom nästan krockade. Jag njöt på båtdäck i solen med ljudbok i öronen. Tidig kväll med sjögång i sängen, åt lite sushi innan och handlade till frukost. Blir så himla arg över priserna på hotellet. Jag betalar inte 25 dollar/pers för frukost, den är inte ens bra. Har en dryckeskyl på rummet så det är ju bra. Ser att ni har finväder i Luleå, skönt för er! Nu vänder det och sommaren är snart här. Aloha!




1 kommentar:

Mary Sane sa...

Blä för priserna och HURRAAA för sushi!

Får också panik av djupt vatten, men har aldrig kopplat ihop det med min höjdrädsla (som jag också har, fy faen alltså). Men det är rätt logiskt när man tänker efter! Jag får panik om jag börjar tänka på Marianergraven eller om jag ser helt random (tecknade!) illustrationer som visar ett skepp och sedan hur långt det är till botten. Det känns som att kroppen typ flyter iväg från mig och att jag inte vet vad som är verkligt eller inte. Jättemärkligt!