fredag 24 juli 2015

Upp nu!

Vaknade kl 11 senaste gången och tänkte nä, jag har ansvar, jag måste kliva upp! För det är just det som får mig upp vissa dagar. Bara ansvaret. Inte glädjen efter en ny dag, inte magen som kurrar efter frukost. Inte förväntningar trots ledighet på näst bästa platsen. Jo, i min blogg nöter jag på om mina måenden, upp och ner. 3:dje dagen som känns så. Ingen idé att vakna.... Men, "ansvar" gör att jag kliver upp. Tar min medicin, koffein (får inte men klarar inte dagen utan) och lite senare en celsius. Jodå, då går dagen ganska bra. Jag krattar gård och skog på kottar, klipper gräs, åker med mamma och handlar, förbereder middag, stor grill "bricka" och Gittan hjälper till och gör efterrätt. Nä, jag fick inte gjort att ringa till trafik tjottaflängen för att klaga på det sönderkörda staketet och min vackra gula järngrind som blivit knosad i vinter. Jag valde några ansvarstaganden och de blev av. Imorgon vill jag vara mig själv igen, inte slösa bort dagar här i Sverige med olust att stiga upp. Puss på er!

Inga kommentarer: