fredag 10 juli 2015

Bye mina hjärtan

Nu har vi skickat iväg barnen till Sverige, alla tre. Känns konstigt att skicka Vilda "själv" men hon har ju två stora beresta ansvarsfulla syskon med sig så det går toppen. Hon var mer nervös för hon ser dom som "likar" och är rädd dom ska glömma henne nånstans ;).
Visst, det är bara en vecka tills vi ser dom igen, men jag är lite ledsen, för Lova kommer ju stanna där nu hon med. Tröstar mig med att hon har lämnat lite saker, för hon kommer ju tillbaka. Men jag är så van att alltid ha henne med mig. Hon och även Dennis håller ju på bli vuxna och visst, det är inte jättelänge dom stannar hemma kanske..
Vilda fick en lite dipp, hon vill inte att vi stannar här mer än ett år till, vill vara hemma i Svartöstan med sina vänner. Jag tar bara ett år i taget, och visst, som det känns nu så känns det både och, jag tycker på ett sätt det räcker med 2 år, men en del av mig vill rotas här och stanna längre, för jag mår inte bra av att leva i Norra Norrland. Barnen och familjen är såklart viktigast, vill 3 av 3 barn inte vara här så får vi ta nya beslut nästa sommar.
Just nu ska det bli skönt att åka hem till regniga Sverige och strosa i stugan. Jag och Tomas har nu en vecka kvar, först en helg i Las Vegas, sen några dagar här innan vi åker vi också.

Inga kommentarer: