onsdag 22 juli 2015

Tick tack

Dagarna har gått åt att packa i mammas hus, mamma fick åka in med magsmärtor till sunderbyn. Det blev efter ngn dag bättre och har nu äntligen fått hem henne från sjukhuset, packat henne hit och nu är vi här i Gäddvik igen. Lugnet ligger över åkrarna här. 3 kanaler på tv:n och begränsad uppkoppling. Matlagning och virkevirk. Längtar splittrat tillbaka till mitt hem, samtidigt som jag njuter här. En påtagande velig känsla. I den här stan, i det här landet... Passar jag inte in. Varför är alla mina kära här? El, såklart jag vet varför men varför kan inte jag känna mig tillfreds med att bo här? Tänker mycket, varje resa hit gör det lättare för mig att känna mig hemma i Los Angeles. Jag vet att jag nu har 3 veckor kvar och jag ska hit till jul, så det känns bra. 

Inga kommentarer: