måndag 21 februari 2011

Orättvist att va tjej?

Fick ett utbrott i morse över min handväska, alltså innehållet i den..eller kaoset i den.
Aaaaargh!!! Varför ska vi ha det så här??? med "vi" menar jag oss tjejjer.
Innan Tomas hann svara ngt om "självförvållat" el dyl, så rabblade jag alla "måsten" jag har i handväskan.
  1. Hundmat i en påse
  2. Läppglans
  3. Puder
  4. Teliapapper
  5. Mobil
  6. Hörlurar
  7. STOR Börs! (HUR kan det funka för er killar utan börs?) (El plåååånbok;)
  8. Nycklar
  9. Tamponger
  10. Mediciner
  11. Örhängen
Ok, endel av dessa är kanske inte dödsviktiga, men de flesta är det, för en tjej, för mig. Och idag tyckte jag det var sååå himla orättviiiist!!! AAARGH! jag gräver oftast runt stressad (i panik) och det bara schkramlar (!!)
Nåja, det var dagens utbrott och en tanke om hur orättvist det är att va´tjej ibland.

1 kommentar:

Rebecka sa...

hehe, min lista är ganska lik men vill lägga till: handcreme, tuggummi, blotning-papers, topplack, kamera, liten hårspray, hårnålar, näsdukar, vattenflaska och så det viktigaste för mig; nikotingrejor ;) haha blev några saker! (ibland har jag med min trådlösa plattång..) Men iaf, det vore bra om alla väskor hade typ "avdelningar" i väskan.. alltså så att allt inte kan ramla ihop med varann, utan att de ligger på rätt plats hela tiden, alltså typ "hårda fack" som små lådor utan lock i själva väskan.. det borde någon uppfinna!! om nu någon fattar vad jag menar..