onsdag 16 februari 2011

Lovis å jag på Operakällaren




Så kul när en av barnen blivit så stor och har samma intresse som sin mor ;), sen susar vi in i affären, åt varsitt håll, nickar ibland till varann, provar kläder tillsammans, ger varandra råd.
Vi blev bjudna på Operakällaren efter shoppingdagen, verkligen det mest lyxiga jag varit med om, jag kan bara minnas en gång tidigare ngt liknande i Paris på vår förlovning..
En kypare/person drog ut våra stolar, exakt samtidigt, kan säga att då sattes ribban högt, kände direkt att detta blir annorlunda. Kungligt! Det är det rätta ordet. Middagen var helt otrolig, små nätta portioner, vackert upplagda med smaker jag inte kännt förut, iaf inte tillsammans. Små mellanrätter, tryffel, vackra brödmumsbitar mm. Det mesta var supergott, även Lova njöt, förutom då hennes förrätt som var kycklinglever med massa jox till... den kom in som en syltabit, och hon beskrev efteråt att lukten som nådde hennes näsa var...kattpiss. Jag märkte hur hon inte ville vara oförskämd, små smuttade, och lixom, jaa...jaaa, mmm..hrm...-mamma, smaka! en glimt av panik kunde jag då avläsa i hennes ögon ;) Jo, den smakade kattmat faktiskt...jag smygförklarade att hon inte alls behövde äta det, hon kunde ju ta bitarna runtomkring...
Jag åt fransk duva till varmrätt, märklig men god smak, mer som kött än fågel..
Efterätten var mandaringlass med passionsbrule, kokos creme, ingefäramaräng och minikokosnötter, magisk!!
Jag ville inte slita upp kameran här och fota maten, det var för tjusigt för det, jag hade svårt för att veta om det var ok att sätta armbågarna på bordet..kanske inte.
Nåja, jag kanske inte passar in men det är en upplevelse att få vara med om det :).
Och Lova tyckte det var jättespännande, hon hade iaf berättat om kattmaten på skolan idag :)

Inga kommentarer: