måndag 30 augusti 2010

Confession


Jag är så less på att vara så himla lättstött!
Jag har otroligt lätt att bli ledsen av att andra människor säger ngt som jag uppfattar illa, hela magen knyter sig och illamåendet kommer som en klar...
Kan jag inte bara, vara som en gammal vän till mig, ..låta det glida av axlarna rätt ner i backen, för jag VET ju egentligen vad som är sanningen, vem jag är och hur jag är.
Stampa lite på det och gå därifrån...och redan glömt
Jag önskar jag kunde det.
Jag vet att folk kan störa sig på mig för att jag ska, vara, el "framstå" som så god hela tiden, att jag då kanske sätter mig på ngn och tycker att jag är bättre....
Jag är uppfylld av att försöka vara en så god människa som möjligt.
Ngn gång i 20 års åldern planterades en egenskap hos mig, ett fett STORT samvete, för ALLT, jag vågar inte ens tänka dåliga tankar... jag vågar inte ens strunta i "goda gärningar" jag tänkt på, för då har jag enkom valt bort dom, valt att inte göra en god gärning...
Det här är inte alltid så kul, jag kan inte göra ngt "slarv", snedsteg, fuffens ens om jag är helt, helt själv! Och ibland är man ju lat..men nej.
Jag är inte bättre än ngn annan!
Jag tror bara att om man är mot andra som man vill att dom ska vara....så borde det bli ett mysigt liv att leva, för alla..
Tyvärr är inte alla så, och jag GÖR ju dumheter ändå, jag är människa!! och jag VET det....men det är ALDRIG med flit!
Men tro på kärlek, det ska jag aldrig sluta med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Vilket bra inlägg och bra insikt!! Borsta bort Bortsa bort!!

Lais - du ÄR en god och SNÄLL människa. På riktigt.

Nu ska jag skicka ett mail åt dig men till er som kommer hit och läser kan jag säga som känt Laisa i snart 20 år:

JA - hon är så snäll som hon verkar. Snällare - men ingen mes! Hon biter ifrån och det med all rätt!!

JA- hon tror på Gud!

Ja- hon ÄR en God och Bra- en av de bästa - människor jag träffat och känner.

Och OM du retar dig på henne så kan Dr Jennie aka Psykologen direkt tala om att det är för att DU har problem!

WORD!

Anonym sa...

kan du maila mig din privata mailadress?? Har bara den till jobbet :) Pussiluss

Lizz sa...

i love u J ;)