tisdag 19 juli 2011

USA i love!



Hemma igen, barnen blir lätt rastlösa efter några dagar så jag måste skjutsa till Svartöstan mellan varven :). Och då kan jag ju passa på att blogga lite ;)
Vi har ju fått USA på hjärnan jag å min man. Elr inte nyligt men nu mer än nånsin. Ända sen jag var liten har jag drömt om det stora landet i väst, jag har alltid varit helt galen i allt som har med USA att göra. Min Pappa tog mig dit första gången när jag var 14 och det var total lycka och kärlek vid första ögonkastet. Jag vet nackdelarna om man jämför med vår skyddade värld, men jag vet oxå möjligheterna om man har lust att visa framfötterna och gillar det stora (ALLT är större). Självklart är det olika var i USA man har tänkt besöka elr bo, jäääätteolika! Jag (och Tomas som tur är) är totalhooked i Kalifornien, absolut inte mitt i Hollywood el LA utan lite utanför, berg el hav, lugnare å lantligt definitivt, men nära till ALLT. Klimatet är det bästa!, mamma varnar mig för naturkatastrofer och galningar, allt för att hålla hemma sin flicka, jag pushar till alla som blir ledsna att det är en möjlighet för dom att få komma dit och hänga med oss och vi kommer hem, ofta! Vi har inte tänkt bli några rockstjärnor, fotomodeller eller skådespelare, men våra yrken (och skills) är nog en bra merit där borta, och green card växer inte på träd, men jag är positiv, för vi har tänkt flytta :). Inte nu, för detta är inget impulsivt, inte ngt blaj utan ett projekt som kräver planering. Vi har 3 barn, självklart vill vi att alla ska med, vi vill ge dom en fantastisk möjlighet att få en utbildning som ger dom stor valfrihet, ett bra tillfälle att prata språket flytande, men dom stora får gå ut högstadiet här i Sverige först.
Sen kan jag inte lova att det blir för alltid, vi kanske kommer tillbaka efter ett år, då isf rikare på erfarenheter :). Men i min fantasi är jag en American (not house) wife i framtiden.
Nu sitter vi och försöker tänka ut en budget så vi skulle kunna åka dit 2012 för att reka, allihop...
Är det ngn av er som vet ngt bra sätt att hyra boende några veckor, hus, stuga el lägenhet, inget fancy, bara vanligt?

2 kommentarer:

MrsTroll sa...

Beundrar när man kan följa såna gigantiska världsomvälvande drömmar som era. All lycka till er att de går vägen som Ni vill.

Lizz sa...

Tack snälla Du ;)