måndag 18 juli 2011

Underbar sida, lisahimlen!

www.lyckasmedmat.se, LIVSFARLIGT ;)!!

3 kommentarer:

Sara sa...

Hej Lisa!

Jag har nyss inhandlat en ny plattång med lite rundade kanter och undrar om jag kan göra dessa frisyerer som du haft med en sådan?

http://1.bp.blogspot.com/-SEoyQ3DqzAk/TeZkigm2oDI/AAAAAAAACsQ/nDB2ZLV3VBw/s1600/Bild%2B43.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-J7tW0aZ3LDk/TfB_1A4jYBI/AAAAAAAACvI/PT-g0eQ0zG0/s1600/Bild%2B51.jpg

Vad för redskap och knep har du annars för att fixa dom? Jag skulle avra väldigt tacksam för svar :)

Trevlig fortsättning på sommaren!

Lizz sa...

Hej Sara! På bilderna har jag använt en konformad locktång, finns i olika märken men min är en Toni &guy, ganska tjock i diameter, perfekt för svallet ;). Babyliss är ju ett bra och vanligt märke annars. Visst kan det funka med en plattång, men det är svårare att själv få till stuns från botten till topp, helst i nackpartiet. Men du kan ju alltid testa. Isf ta stående passeér, börja med att ta undan allt hår upptill och jobba dig underifrån. Håll tången lodrätt och gör en skruvlock, genom att medans du sakta drar den nedåt så vrider du den (forfarande lodrätt), håll ihop locken med en nål till det svalnar, fortsätt uppåt. Men absolut enklast är det med en konformad, utan klämfunktion, du bara tar en slinga, håller tången med det breda uppåt och lindar den runt, det går VÄLDIGT fort, typ 10 min hela mitt ;) och ser ju sååå glammigt snyggt ut. Lycka till!

Lizz sa...

Och trevlig sommar själv ;), jag kan ju visa med bilder lite trix senare.