torsdag 19 juni 2014

Pjuh

Fick nyss besked att jag kommit in på den ena av 3 skolor jag sökt, (1 besökte jag och räknade bort) det är toppen och startskottet på en vansinnesfärd. Nu ska visum sökas fort som attan, sen åker jag över och fixar boendet, skulle hoppas att det blir om max 3 v. Vi har valt ut några hus jag ska titta på så det är ganska förberett. Allt känns plötsligt väääldigt verkligt, läskigt konstigt och sjukt spännande. Vi har vetat vad vi vill, vi har vetat att när det väl smäller så behöver allt hända på en gång. Pass å vaccin för djuren är bokat. Hoppas verkligen att det funkar, jisses alltså! Jo, men när åker patrasket då? Om allt går vägen så kring 10 aug. Hjälp efterlyses! All hjälp vi kan få, pack/städ/rens/lyfta å köra. Hur länge blir vi då? 1 år absolut. Gärna 2 oxå, skolan är 2 år och skulle jag känna att den här skolan är fel kan jag, om jag kommer in, göra en transfer till den andra efter jul. Den är 2,5 år dock.... Men vi är en familj och allas viljor är viktiga även om vi vet att vi kommer få ont i magarna (lite känner vi redan nu) och längta hem. Vi har lovat att ge det 1 år, sen får vi se. Dennis kommer gå skola här, men flyga till oss alla långa lov. Släkt och vänner är då välkomna att hälsa på... Så, nu börjar vi med att packa oss till stugan, kommer bo där, kunna åka hit och packa, till stugan å slappa. Blir ett värstingsjobb, pjuh. Men "the time of our life"!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjhoo! Nu gåre undan i svängarna, ni får int glömma å stanna upp för en lugn dans ibland! Å ja hjälpa gärna de vet du. Inne i mig ä de glatt ja lovar fast de känns tungt å lesset oxå. Men de glatta ska få bestämma mest(iaf tills ni åkt ;) pussaråkramar tusenfalt
He' kom bli gräjt för er! Love you! ❤️
/lie

Lizz sa...

Älskade du, detta är ju bara för en liten tid, tänk så fort åren gått sen vi började hänga ;) hips vips e vi på samma ställe igen. <3 <3 Lav u my friend