söndag 12 januari 2014

Yeye


Tröttmössa!
Sover och sover och sover å bara vill sova igen.
Det är ngt allvarligt knas på mig, hjärnan på noll, vare sig upp eller ned.
Har äntligen fokus på en skola jag ska söka till, det känns underbart! 20 arbetsprover, bara sätta igång.
Ligger superlägligt till dit vi vill flytta, så de är ju oxå toppen, då äntligen kanske man vet i vilken ände man ska börja.
Jag har väl berättat tidigare att vi ska till Los Angeles till sommaren, eller just innan hösten. Ev har jag ett arbetstillstånd via Pusher som ska lanseras i USA men vet inte till 100% om det hinner bli till nu.
Jag vill plugga hursomhelst, gå motsvarande Konstfack, och det är en djungel att hitta, men nu har jag fått lite hjälp :)
Jag har ju väldigt mycket som jag kan använda till arbetsprover, men säkert måste jag klura ut fler. I Februari åker jag och Tomas dit, för att träffa mäklare, besöka skolor för barnenska. Ingen direkt shoppa/sola resa utan nu ska rekas och saker ska spikas. Efter det ska allt ordnas här hemma, Visum för oss och djuren, packa och planera.
Jag är inte naiv, vet att det kan falla på ngt, och hips vips står vi med våra skägg i brevlådan, är inte alls lätt att komma in i det landet en längre tid, men vi ska göra allt i vår makt för att försöka och ni får haka på i processen. Har ngn goda råd och tips så är jag tacksam, men jag betackar mig förmanor om naturkatastrofer, massmördare, korrupta system osv. Jag är även där inte blåögd men vi ser många fler fördelar med att göra detta äventyr än att sitta kvar på våra rumpor här i kylan.
Kanske vi efter en tid där uppskattar Sverige mer och tom Norrland, vet man juh aldrig, hehe.
Nu ska jag snart på ett yogapass, ska bli spännande då det var "way ago", hoppas på ro och spänst i ömma muskler efter hårda pass i veckan som gått.
Kärlek och ro till er alla <3 nbsp="">

2 kommentarer:

Mary Sane sa...

ÅH så underbart!! Kör hårt. :D

Ida sa...

Men Gud va spännande! Kommer säkert gå skitbra, och här kommer allt finnas kvar om ni trots allt ångrar er. :) Hoppas på att få följa med på ert spännande fortsatta liv "overthere", här på bloggen :)) Verkligen, verkligen lycka till! Älskar människor som (till skillnad från mig) vågar leva drömmen!!