onsdag 18 maj 2016

Puts väck å mysfolket på besök

NU! idag pressade jag mäklaren litegrann, så nöjd att jag hade lite mer kött på benen. Han vill ju säkert bara ge sina bästa råd, som att vi skulle behålla staging tills vi är helt säkra på att de inte kan backa ur. Här i Californien kan man lägga bud "köpa" huset innan banken godkänt. Och banken måste gräva ordentligt för att se deras ekonomi, inte som i Sverige där du kan se allt direkt. Detta tar sån tid!
Jag vet att OM vi väntade till Augusti, då vi ägt huset i 2 år exakt så skulle vi behöva betala mindre skatt, tyvärr fick vi veta detta EFTER vi sålde det... Nåja, värsta senariot, att dom skulle backa ur, så säljer vi det på nytt, tomt! skulle det tappa lite i pris för att det inte skulle vara stylat (vilket jag inte tror) så tar vi gott igen det på den procenten vi slipper.
Så jag bad dom komma imorrn och ta bort allt! yeeey! Tomt blir det, men då får vi en överblick på hur långt vi kommit. Och ta det därifrån...

Idag har Julia & Anton kommit, saknade "sonen". Hade ju vant mig så mycket när vi hade honom här 3 månader. Det ska bli mysigt, vi ska hänga på fleamarkets, hika och ev åka till Universal för att se Harry Potter grejen innan vi åker hem.

Good day!!
å gonatt ;)

Inga kommentarer: