tisdag 18 augusti 2015

Kom fram i behåll

Är det inte så man säger? Jo resan gick jättebra. En incident var när när mannen som skulle sätta sig brevid på allvar frågade om han skulle sätta "hunden" i väskhyllan?! Jisses 
Sen hans fru som trodde jag inte tänkt på att ha pass till honom -visst vet du? Sen såg hon mig ge han lite banan då jag åt en, -ger du inte han hundmat? Jo, men han gillar bananer :). Sen tyckte hon synd om han och ville bjuda på salami och prosciutto, jag tackade vänligt nej för det finns stor risk att han blir dålig i magen under resan. Och några grejer till. Nackdelen med att flyga själv var ju att jag satt längst in, och kunde inte gå på toa för persans väska klämde fast mina ben och jag hade ju vart tvungen att ta med honom isf och det "ides" jag inte. 
Väl i LA var det hett, verkligen superhett. På flygplatsen ca +25 men när vi körde upp mot bergen till oss steg det, +42 grader när vi kom fram. Det gör oss lamslagna, man kan inte vara ute, bara för att bada el mellan bil och hus. Istället för som hemma, att du sätter på bilen några minuter innan för att värma upp den på vintern får vi göra det för att svalka den. Sen blir ALLT blekt, all textil man har ute. Och en dörrmatta hade smält. Ja, men hursomhelst är det skönt att vara här, egen säng osv. Sen hulkar jag till några gånger om dan av vetskapen att Lova inte ska vara här. Jag tycker det är skitjobbigt. 

Inga kommentarer: