lördag 23 augusti 2014

Ang att flytta/flyga med djur :)

Försökte svara dig i kommentarsfältet MarySane, men det försvann å sen tänkte jag att det är nog fler som undrar. Jag hittade tex ingen information om längre flygningar med djur, inte ens veterinärer kunde svara ordentligt, bara gällande 2-4 Tim. Jag kände själv att valet var om än egoistiskt det enda jag kunde välja. Vet inte hur länge vi blir, allt från 1 år till 5, några av dom är gamla och tex iggy lever inte länge. Hundarna tror jag klarade det ändå bra, Persbrandt bäst då han sov vid mina fötter i kabinen, han höll sig hela resan även om jag erbjöd utrullat papper på flygtoan att kissa på. Iggy hade ju personal som matade och rastade vid mellanlandning och han var glad i hågen när han kom och fick ovationer om att han var så go. Katterna däremot mådde jag dåligt över, dom hatar ju att vara instängda. Viola och vilse tog det lite ok iaf, Jaxon hade tom blodstänk inne i sin bur, han brukar snurra som en torktumlare till öjebyn. Nu hade han sprättat av flera klor, hemskt. Dom hade vatten i buren, foder gav jag direkt jag kunde men jag tror dom struntade i det. När vi väl kom fram var dom så glada att bli utsläppta, åt massor och somnade. Dagen efter tycker jag dom var som vanligt och Jaxon läkte bra. När vi väl är här är det värt det ändå, men jag vill inte utsätta dom för det igen helst. Inte Jaxon iaf...jo, jag gav dom det naturligt lugnande pillerna man kan köpa hos veterinären, de åt dom i 2 v innan..

1 kommentar:

Mary Sane sa...

ÅH, tack tack TACK för att du skrev ett helt inlägg om detta! Är helt säker på att det är fler än jag som undrar över sånt här, så det är skitbra att du skrev det som ett inlägg så fler kan hitta det. Vad glad jag blir att det gick så bra för hundarna! <3 Förstår verkligen att det var blandade känslor angående att ta med djuren... Men som du säger så finns det inget alternativ (så känner jag själv iaf, aldrig att jag skulle lämna mina katter - mina BEBISAR! - till någon annan bara för att jag själv vill flytta till ett annat land). Katter har ju också en förmåga att repa sig från alla möjliga saker...även om det såklart är hemskt att de blir så rädda. Jag tycker att det är fint att du skriver så ärligt om detta, uppskattas! Man vill ju veta hur det verkligen funkar i praktiken, både det bra och det dåliga. Så tack!