onsdag 4 april 2012

Få se nu...;)

Jag hymlar inte med att jag besitter lite (el mycket) åldersnoja, att rynkorna som börjar synas runt mina ögon inte enligt mig är "mysiga" och "trevliga" utan slappa å trötthetstecken...PÅ MIG. Jag kämpar med att hålla mig "ung" i sinnet och det yttre, inte så jag bli manisk, inte så att jag nånsin klagar och aldrig nånsin skulle jag bry mig i vad ngn annan tycker, om sig själv el om mig. Jag är jag och jag vårdar mitt egna tempel :). Nåja, vadan detta då?
Jo, ikväll har våra tonårsbarn öppet hus på skolan, dom är ju skitnervösa och jag och Tomas kan ju inte låta bli att driva med dom om hur vi ska se ut. Tomas var glad över att Dennis första "lektion" var gympa, då skulle han klä sig i shorts, gummistövlar och visselpipa, stå vid sidan å gasta :).
Jag skulle klä mig i gråa gympabrallor, bomberjacka, buffalos och en keps käckt på sne, tugga tuggummi med mina ljusrosa läppar, ha, ha, haaa!
-Mamma, kan du inte bara se vanlig ut? avslappnad stil? som du ser ut på din skola! Säger min dotter och fortsätter:
- Alltså, jag vet att du ibland har tomtekläder eller avatardräkt, så INTE SÅ!!!!
Men "vanlig"? vad är det? i min värd är vanlig inte så vanligt i ngn annans värld, jag konstaterade att jag inte alls behöver anstränga mig att se "utklädd" ut, jag är nog utklädd som jag är...som vanligt :).
Och två roliga (el oroande, beroende på hur man ser det) incidenter från förra veckan som lugnar min noja iaf:
Jag var med Lova och hon skulle ta vaccin, sköterskan frågade om hon hade med pappret med underskriften från föräldrarna?.... Skulle vi ha med den? frågar jag, som inte hajjade först?
-Ööööh, alltså....så... du är hennes mamma?...Jahaaa.....

Senare en dag undrade kassörskan om jag var över 18 då jag skulle köpa en Monster (!?)
Mohahahaaa!! Jo, jag är 36!!

5 kommentarer:

Tezz sa...

Haha....ja inte är det längre sen, första dagen på skolan, då jag trodde jag tillhörde en helt annan ålderskategori än alla andra i klassen... ;-)
Både utsida och insida är ungt fina du :-)
Kram

Camilla sa...

<3

Helena sa...

Du borde twittra!

MrsTroll sa...

Fniss.. Men de är väl smickrande på sitt iaf.

Lizz sa...

Helena: Twittrar du? :) jag har nog tänkt tanken men har ingen alls koll på det ;) Kram!