tisdag 10 april 2012

11 frågor...mina svar


  1. Beskriv ditt drömboende: Jag har nog några helt olika drömboenden, men om jag ska ta det jag först tänker på så är det i ett gammalt hus eller hellre en gammal kyrka/ skola el dyl, med stora fönster, stora rum, kakelugnar och öppna spisar, en stor veranda och en lummig trädgård. Det ska ligga avsides med stora vidder runtikring, nära till havet, sol och varmt.
  2. Vilken är ditt värsta hår-minne? Oj, jag har några olika här, men ett då jag grät under täcket var...och då får man tänka att detta var på den tiden då man hade EN, max toniton färger, typ -90. Då färgade frisören mitt hår rött/svart/vitt randigt, och garvandes rakt ut att jag nu var lik hans grannes hund :), en old english sheepdog...!! Jo, det blev en grå massa av alltihop :) Ha, ha, jag var bara 15 år och hade väl inte min självsäkraste period, det slutade med att allt blev svart....
  3. Om du fick välja att vara ett bakverk, vilket skulle du vara och varför? :En galen färgsprakande tårta, härlig och knasig att titta på, god på insidan :)
  4. Favorit-designer för Kläder- vem och varför: Jean Paul Gaultier, crazy, rockig, apcool!!
  5. När startade ditt klädintresse? Det var nog i 6:an, då skulle det vara stentvättade jeans med insydda revärer, gärna i skinn eller snusnästyg, ett brett skärp i midjan, musse pigg tröja (utoinvändbar), rullad snusnäsduk runt halsen...hängslen!!! rullade strumpor, permanentat hår..hahahaaa!!!
  6. Välj: För resten av ditt liv att vara flint eller måsta äta en gräshoppa varje dag under ett år: Jag äter väl gräshoppan....blunda å svälj
  7. Favorit tv program/serie: får man välja flera? Jag gör det, för nu finns det så vansinnigt många bra. Game of thrones, Breaking bad, True blood, SOA, Äkta människor, 30 grader i Februari...
  8. Nämn tre personer som inspirerar dig och hur: Min syster Paula, stark, tjurig på det sätt att hon aldrig ger sig, cool-lugn och snäll. Min fina Jannice: genomgod, strålande vacker, trygg, min klippa.. Mamma: Godhjärtad, stark, öppen famn, varm trygghet.
  9. Vad ville du jobba med när du var 13 år? Jag ville bli skådespelare eller stylist...eller känd. Mycket viktigt då... :)
  10. Döv eller stum? Då väljer jag stum, att inte höra mina barn vore en mardröm.
  11. Hur skulle du leva ditt liv om du fick veta att du aldrig kunde dö? Oj vad jobbigt, jag kan längta till livet efter detta så då skulle jag känna mig tom och hopplös, men jag borde ju svara att jag skulle hoppa från berg å flygplan, simma med hajar, äta glas eller vadsomhelst, men hur kul är det? Nä, jag vet inget bra svar här... Skulle väl vara att försöka stoppa trafficing...
Ja, det var mina svar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

*ASG* Vilka härliga och intressanta svar Vackertjejen!! Gilla frillan på bilden här nedanför. Som en Urban Skogsrå ser du ut! Love och puss!!

Lizz sa...

he, he puss!