onsdag 28 mars 2012

Soffprojektet drar igång


Hello!
Nu när jag bli klar med dörrramarna är det dags att mäta ut mitt vardagsum, göra en ordentlig ritning och kanske även en modell.
Jag har alltid sökt efter en stooor soffa, en där man kan ligga åt alla håll, där man ryms många, brevid varann och där djuren kan hoppa upp och gosa med oss. Men ngn sådan har jag inte hittat. Vi har nu Ikeasoffor, stadiga, snygga, men kalla, rätt osköna å tråkiga. Så mitt projekt nu är att skapa ett "hav" av moduler, fiffiga avställningsytor för tekoppen el chipsskålen, kanske belysning infällt...ja, vad tokigt som helst. "Soffan" ska ta upp en stor del av rummet, se inbjudande ut och framför allt vara skön ;)...å snygg.
Huvudet snurrar och när jag nu provat på mdf och sticksåg, så ser jag ju oanade möjligheter med gavlarnas form. Jag kommer att använda mig av madrassmått som redan finns, och behöver jag så kapar jag ur dom.
Kram på er!

1 kommentar:

Tezz sa...

Ååh, så kul det ska bli att följa hela "soffresan" och inte minst att få se det färdiga verket sen ;)
Kram