onsdag 19 oktober 2011

Stora TACK

Galen dag:
Efter skoldagen var slut skulle jag göra en god gärning, jag såg min sjuka klasskompis hög med uppgifter växa på bänken bredvid mig och tänkte att jag skulle uppskatta om ngn kom med dom hem, så jag for dit. Ringde först och kollade om Tomas kunde hämta Vilda och det var ok, så jag kände att jag hade ingen brådska alls, bara liiite då jag kl 18 hade min tonårsrelations-kurs. När jag är på väg till bilen ser jag att min syster ringt 4 ggr och jag blir lite orolig och ringer upp. -är du framme? säger hon... Va? vartdå? vart ska jag vara???? paniken växer, jag letar febrilt i minnesbanken!!!
-På föreläsningen, säger hon.
ALLT klarnar på en tiondel, såklart, jag skulle ju vara med henne på Per Holknekts föreläsning kl 16.30 idag!!! kl är 16.32!!! -jag kommer!! säger jag, kör som en blådåre, sladdar in i parkeringshuset och springer in smyger upp i publiken där min syster å en vän sitter, flåset är löjligt högt och jag lugnar mig. Helt fenomenal föreläsning!!Jag sugs rätt in i hans sätt att tala och orden han säger är fascinerande kloka. Jag blir uppslukad!...tills jag tittar på klockan, 17.49!!! det skulle sluta 17.45 och jag skulle hinna brassa tll G-stad precis var det tänkt. Jag var verkligen tvungen att gå innan det var klart, såå knäpp jag kände mig!! men jag kunde inte prioritera bort att inte komma in på kursen, dörren låser sig om man är mkt sen. Jag hade bett Tomas stå utanför med mitt studiematerial i högsta hugg och det gjorde han, sedan 5 min tillbaka, min underbara man (taaack för det, baby). MEN på vägen ner i trappen ser jag att min garderobsbricka fallit ned på golvet, där uppe, där inne... NEJ, jag kan INTE hämta den!!!! Måste böna och blinka och be tjejjerna i garderoben snällt om hjälp, där var det ju faktiskt tur att jag var sist in, dom var superbussiga och gav mig jackan. Jag var faktiskt beredd att lämna den.
Jag hann aldrig ta på mig den, och jag var på väg att elda upp mig i bilen om att den här dagen gick ju verkligen åt skogen, jag var dessutom hungrig och vansinnigt kissnödig,..MEN jag vände på det, den här dagen är fantastisk!!! Jag får vara med om underbara upplevelser, jag lär mig massor och växer som människa flera meter, bara denna dag!:) Så istället för att vara sur och stressad så sken jag som en sol på vägen då jag fick fara hem :)
  • Tack Tomas för ditt stöd och att du förstod hur viktigt det var att jag ville på båda och att du körde in till stan med min mapp!!
  • Tack Per Holknekt, du MER än inspirerade mig, och förlåt att jag smet när det var som känsligast, men jag prioriterade min och min dotters relation först ;)
  • Tack Paula för att du är en superfin syster!
  • Tack Katrin för att det första du sa var -Vad roligt att du kom! sån värme att möta dig, varje gång ;)
  • Tack ni på Komet som också välkomnar med öppen varm famn då man kommer in med andan i halsen.
  • Tack Gud för den här dagen och att jag kunde tänka positivt i all min stress och kaos, mkt ovanligt av mig som annars hanterar stress värdelöst.

Inga kommentarer: