söndag 4 juli 2010

Alltså barn..


Nyss kom vildas grannkompis och en annan kompis och knackade på.
-hej, vi ville höra om Vilda ville leka med oss? säger den ena
Ok, säger jag och ropar på Vilda, hon kommer..
-Nä, vi ville bara kolla läget säger den andra..vi skulle bara gå förbi
(som att han ångrar sig)
-Jaha, jag ville höra om hon ville leka med oss, säger den första.
-Nä det ville inte jag, säger killen igen...tjejjen börjar skruva på sig och säger att ja, vi skulle bara kika förbi.

Jaha, säger jag, ni kanske ska komma överrens innan ni kommer hit så inte Vilda blir ledsen, när ni både ber henne vara med och inte.

Vilda: nä, jag vill vara själv på mitt rum...
(skyddar definitivt sina känslor)

Usch!
Till råga på allt är hon jätteförtjust i grannkillen (som alltid håller henne på halster och kan i en lek säga att -nä, nu måste jag välja vem jag ska fortsätta vara med, står och låter henne vänta sen pekar bort och säger att han ska byta kompisar nu, hon gråter ut i min famn)
Jisses, vad dom kan vara elaka!

1 kommentar:

Anonym sa...

MORR!!!! >:[ Jaja - comes around. Gissa om han kommer springa efter henne när de blir större - Vilda vackerungen! Men det hjälper ju inte henne NU baskade kille!!! Jag verkligen avskyr sånt där! Pussa och krama henne från mig!