lördag 8 november 2014

Vilda asså

Flytande engelska med bättre grammatik än mig, jag är förstummad över hur hon acklimatiserat sig! Ett skolprojekt, skulle läsa en bok, inspireras av den och designa ett flingpaket. Jag har aldrig sett ett sånt engegemang till skolan hos henne förut. Läxor är viktiga för man får "tickets" när man lämnar in dom i tid. Och för tickets kan man köpa extra toabesök, nya pennor, extra dricka och även lägga dom i en burk för att vara med i dragningen av pris som klistermärken osv. Toabesöken å pennor är för att man helst ska göra bort det på rasten och inte vässa pennor bara för att de är kul. Man vill helst ha många tickets i pris-lådan. Jag tycker det är smart. Sen är det tävling i alla projekt, det är det på min skola oxå. Jag vann sist på perspektiv, fick 40 extra points ist för 5 som är A, bara för att den ansågs "bäst". Jag klarar sånt, triggas att prestera. Men jag tycker det är onödigt i det stora hela. Om man inte har skills är det inte roligt. Som att jag skulle behöva tävla i teoretiska ämnen eller idrott, skulle ju va sjukt jobbigt. Nåväl, Vilda är toppen, å har skitkul här! hon har erbjudits att dansa på fritiden för att det visades att hon var så duktig på skoltid. Så fredagar går hon till 16 ist för 14.30. 


2 kommentarer:

Jannice sa...

ÅÅÅh!!! Jag älskar redan hennes flingor, "Cathair" hahaha!! Hon är helt sjukt duktig altså, jag vill också bo med er och bli grym på engelska, puss!!

Lizz sa...

Fast asså lite äckligt med katt öron :o puss på dig åxå, å kom å boooo