måndag 3 november 2014

Bakslaget 3 månader..

Det har man ju hört om...att visst jättesusande roligt i tre månader, sen kommer smällen, hemlängtan å ångest, sen så går även det över och när 1 år har gått känns det bättre..
Jojo, jag känner kaos. Problem som händer hemma tvärs över atlanten och jag sitter här och kan inget göra för att hjälpa...
Saknad efter dagliga rutiner, tom det trista man är van vid, och egentligen less på.
Att starta ett nytt liv, är en himla omvälvande resa. Jag la mig under täcket fredagnatt...steg upp söndag kl 12. På riktigt, där kom det igen, att jag sover 2 dygn! i sträck!
Min äskade Tomas vet att det kommer ibland. Han tog tjejerna iväg och shoppade presenter till mig, på tisdag fyller jag ju år här oxå.
En födelsedag utan släkten, utan syskon och vänner som jag är van vid. Jag ska tom bort på kvällen, Art Center har ngn introduktionskväll som jag behöver vara med på.
Vi ska försöka fira på Lördag, ska hitta ngt spa vi kan åka på och mysa.
Jag ÄR lycklig över att vara här, men jag har samtidigt tappat en stor del av mig själv i Atlanten. Jag vet inte hur man lagar mat mer, det som är min passion. Jag är mest trött, och veckorna ruuusar iväg. Jag saknar att kunna delta i diskussioner som den Lisa jag är, här är språket ett stort hinder. Jag "blir" korkad... Nåja, snart har det gått ett år och jag har väl landat. kanske hittat vänner, who knows?! Men jisses vad jag längtar tills Dennis är här igen, tills min syster och hennes stora familj kommer, och Patrik och Johanna! Å alla ni andra som funderar på att komma, ni är så vansinnigt välkommna!

2 kommentarer:

Julia sa...

"Andas då" remember..? Snart e vi hos dig och din underbara family <3

Anonym sa...

Du hittar igen, de är bara borttappat en liten stund för att du ska hinna ta in allt det nya. Snart kan du oxå delta i samtal alldeles avslappnat å inte är de nån som tycker du verkar korkad för att språket inte alltid blir rätt.
Tänket mycket på dej å hoppas å tror att allt kommer lösa sig. Å som Julia säger -andas!
Älskar dig fästis!
/ tusen kramar från lie