tisdag 4 september 2012

Inga mossiga inställningar

Idag har vi börjat gå in på väv, av alla de sorter och sätt. Det är ett otroligt krångligt men ändå smart konsthantverk. Är en vetenskap att lära sig alla tusen trådar och knutar men jag är fashinerad... Det behöver inte vara mossigt! Min utmaning i den här verkstan är att göra det gamla hantverket men med ett nytt och obstinat uttryck. Bryta regler och ramar! :D just me så att säga.
Jag samlar ihop de trasor och garn jag har hemma, vår första uppgift är en väv, men vi ska tänka bild/konst. Alltså ngt du kan titta på för att det är intressant på ngt sätt. Jag tänker nog gå på magkänslan och freestyla, det brukar vara så jag jobbar bäst. Alla mina idéer forsar fram under kreativt arbete. So lets go! Föra mammas hantverk vidare in i nästa generation!

Inga kommentarer: