lördag 1 september 2012

(hysteriskt) Skratta eller (hysteriskt) gråta?

jahapp, vet inte om jag har berättat här eller bara beklagat mig på FB, men ibland vill man flytta till en hydda på en strand eller åtminstone till en stor lägenhet (!). När jag kom hem från resan möttes jag av att antizimex varit här och mätt fukt, vi hade själva ringt efter dom för att jag upptäck mögelspår i mina skåpar i ateljen. Vi hoppades kanske att det kommit inifrån då tvättstugan oxå ligger där nere, men nej.... Mögelskiiiit bakom hela övre delen av väggen, marken lutar lite inåt mot huset, tydligen tänkte dom inte på det när vi anlitade "plattläggare" för att göra hela framsidan? PLUS att dom som dränerat har "GLÖMT" sätta en list överst på plasten såååå vad händer då? jo vatten rinner ner och lägger sig fint i väggen och ruttnar (!!!) Gaaah! är det 3:dje el 4:e vattenskadan/mögelskiten vi har utsatts för? byggtork är ett ljud jag ständigt lever med känns det som. Jag älskar vårt hus, det är underbart, men nu...suck! Tomas lovar att det kommer ordnas, men tid och pengar kommer gå åt.. Undra varför jag har hantverkarskräck?? hmmm Och det är i min atelje dessutom, så jag får bosätta mig på skolan istället ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

men NAE!!!!! Jag håller tummar och tår att allt går totalt smärfritt den här gången!! STOR KRAM!