onsdag 1 februari 2012

Clean up da shit!


Ang mitt inlägg om hur tacksam jag är att få luta mig tillbaka mot mina vänner och min familj då jag känner mig osäker och möter (som man gör ibland) folk som inte har ett jättegott öga till en.
Jag har ju ibland bloggat om sådant som upprör ngn där dom kanske känner sig utpekad eller träffad. Det är oundvikligt, då jag använder bloggen till att berätta om delar ur mitt liv. Det är inte ett liv som alltid är på röda rosor, utan som för alla andra så är jag ibland arg, ledsen och frustrerad. Jag försöker dock att aldrig tala illa om ngn, säga ngt som inte är sant eller berättigat, hänga ut ngn eller förtala, jag fråntar inte alltid mitt eget ansvar, vet att jag också har fel och brister.
Jag tror dock på att jag ibland har, trots att jag är arg en poäng, kanske kan jag få ngn att tänka till eller ngn annan att säga ifrån.
Jag kan inte vara omtyckt av alla och visst är jag kanske en person man lätt kan reta sig på av ngn anledning, jag sticker inte under stol med saker, jag drar mig ibland undan hellre än att tränga mig på och försöka passa in och jag har kanske en udda stil el gör ngt som irriterar ngn.
Det tog dock på mig nu då det användes till att gruppera gentemot mig, då det pratades illa i större grupp bakom min rygg. Även om jag vet att jag inte gjort ngt orätt (enligt mig) så blir jag ledsen såklart....jag är vuxen nu men har känslor.
Idag är en mycket bättre dag, jag valde att direkt städa upp, ta upp skiten till ytan och visa den på bordet. Jag fick ett ofantligt stöd, jag fick bekräftat att det man gjort var fel och att jag inte var ensam om mina åsikter. Allt är uppstädat, kastat och glömt, jag är inte långsint utan ska vakna imorrn men nya starka, rena tag.

Inga kommentarer: