måndag 22 juni 2015

Fräsig start

Kanske snart blir trist att läsa och se om våra hiking turer, men jag tänker hålla igång det här. Vad är ormberget (även om det är mysigt) jämfört med detta? Vi fick med oss tjejerna, inte Vilda, och försökte åka så tidigt det gick för att det inte skulle  bli så hett. Det är rätt kämpigt och graderna var ändå 30, mötte massor av folk och fina hundar. Så söta när dom som går lösa stannar till vid vår vattenpaus och tjuvsmakar lite av persan, men det bjuder han på :). Jag vill inte ha han lös, även om det skulle gå bra, han följer mig, för det finns mycket skallerorm nu och skulle han gå av stigen finns risken att han blir biten. Vi ser inga ormar (ännu) men hör om hundar som blir huggna då och då, dom flesta dör av det. Jag älskar att hika och jag behöver verkligen träna, bli både stark och smidigare. Lägger bara på kilon här, dels är jag skitslarvig med godis å glass. Äter inge pasta, ris eller mjöl men det är först och främst "dolt" socker i ALLT här, sen har jag ju gottat mer än en tillåten dag i veckan. Tydligt att socker är viktboven och knarket, orsak till brist på energi och humördipp. Jag känner att kroppen skriker efter det varje kväll nu, men jag ska avgiftas tänkte jag. Inte kul men vet ju att det går.

Inga kommentarer: