söndag 14 oktober 2012

En sväng till himlen fram å tebaks

Kanske dumt att jämföra med himlen när det handlar om konsumtion, men den lycka jag känner (minus jakten konkurrensen och pulsrusningen) är kanske lite likt ;). Jag är ju knäpp på det här planet, å säkert många fler.., men jag vet att det finns fler, för när vi kom dit en halvtimme före, nu pratar jag om sveriges tydligen största fyndmarknad på arcus, så var det ca 6-7 finska jättebussar där, kö på 4 ställen med hundratals i varje.. Jag försökte andas och lägga upp en bra plan om vart vi skulle börja, hehe. Som tur är är vi alla ute efter olika slags fynd, jag gräver inte i barnkläder, nya grejjer och sportutrustningar utan går in för retroprylar, 60-70 tals tyger, och unika roliga saker och gärna vackra religösa föremål.
Jag fyndade massor, jag är jättenöjd! priserna låg på allt mellan 5 kr och det dyraste 250 som var en hylla för skäppor (men som inte passade mina alls, morr!) men det mesta kring, 20-40 kr styck, så man kan säga att det blev lyckat!  Vi har härliga diskutioner jag och min familj, ofta rättfärdigar jag mig själv, utan att det krävs, om mina nördiga samlingar, igår sa jag -vilken tuuur att jag inte är som 70% av alla kvinnor och samlar på skor och jimmy choo-skor, det här är ju billigt OCH återvinning! för vem har behov av 65 par högklackade skor???
Ja...säger Tomas, och vem har behov av 24 par retrotäcken? (typ)??? hmmmm, jo jag blir sååå lycklig av dom, livskvalite´:)
Här har ni en liten kik på vad jag hittade igår:

Inga kommentarer: