fredag 5 september 2014

Honeymoon

Helgen har gått, å vips, veckan hade visst oxå gått.. Här tror jag tiden går snabbare än hemma.
Det händer lite grejer här, jag har kastat om i mitt schema, bytt ut en skrivarklass mot en design, visserligen är den kvällstid men riktigt rolig, jag är glad att det blev den tillslut. Skrivningen var massor av textanalyserande, författarskap osv, tung engelska. Samma hade vart jättekul om det var svenska, för jag älskar att skriva. Men det var för tungt för mig, jag har en art-hjärna. Försökte faktisk få en gymclass på 3 unit, dvs 4/Tim vecka men det var tyvärr stop på den, fullt. Hm, behöver alltså hitta ett roligt ställe att träna på.. 
Fick lära mig på klassen för internationella  elever om de olika stadierna i kultur bytet vi gjort, förstår att jag fortfarande är kvar i den första. Pirr i magen, vacation känslan, overklighet, annorlunda vardag. Jag körde min fina nya (gamla) bil idag, utan gps-en, körde lite vilse men det var bara bra, fick lite lokalsinne :). Den är såååå cool! Love it! Puss från underbara, varma paradiset.

Inga kommentarer: