söndag 22 januari 2017

Söndagshurt

Söndag, gick ut och busade med Iggy på uddebo, där kör inga bilar, finns inge folk och de lastar stans all snö där. Det var som ett fjäll som vi klättrade på. Han var som en sprallig lycklig bergsget. Jag lagade sen en massa mat, linssoppa, tacofärs, tortellinigratäng och chiapuddingar. Bunkrar iaf till onsdag för att slippa stress. Jag har ju nu ett hårt träningsschema med Mela, styrke 4 dagar/v och cardio 1-2 dagar. Det blir så här 3 månader så då krävs planering så inte familjen står och svälter :D. Jag åkte till mamma, pussade och kramades, smorde in hennes ansikte, huden var så torr och hon har alltid varit så noga. En tår rann, hon skrattar mycket men ibland blir hon rörd till gråt. Jag sjöng hennes tokiga godnatt-låt hon alltid sjungit på lägrena och det märktes hon kände väl igen den.  Älskade mamma, vill bara hålla om henne. Nästa gång ska jag nog ta ut henne på en promenad el en sparktur kanske...  avslutade kvällen med 7 km promenad. En bra dag, nästan som i Trumas show hehe

1 kommentar:

Helena sa...

Älskade Lisa..du är så fin och duktig, och lilla mamma, jag gråter en tår när jag läser hur omhändertagande du är med henne, du har så många du ska ge kärlek till, glöm inte dig själv gumman, <3