måndag 2 januari 2012

Pisskrig!


Idag har jag utfärdat ett KRIG!! Vi har pisskaos med katterna, å ni kanske vet hur katter funkar (helt wacko) pissar en pissar alla, luktar det "fel" kan dom pissa, kattsandsbyte kan dom pissa...osv
Tomas är vasinnig, jag me, men mest panikslagen, jag vet inte om det är Diesel som startat men nu är Jaxon helknäpp, han stegade igår in i lovas rum å bara sssss, mitt där! Sen idag, Diesel i hennes klädhög på golvet! Sen Jaxon i vårat sovrum i Iggys bädd, å inte tala om soffan i finsalen!!! Jag for och hyrde en vattendammsugare, skurade å sög soffan 5-6 ggr om! Sen fick vi iden att nu skulle vi ta in den 5m långa mattan som blivit nerpissad i somras som vi bara bar ut efter att ha försökt skura men inte fått bort. Vi la ut den och HELA huset började lukta, jag tror ALLA grannkatter besökt den mattan!! HUJJA, ut bara, kasta bort!! 4000:- åt skogen!
Jag for även och köpte två till kattlådor, har nu 6 st i hela huset, borde ju räcka... ;) Köpte everclean igen, jag har bytt för ca 6 v sen till annat, kan det vara därför?? Skurade å bytte i alla.
Jag har även tvättat 5 maskiner tvätt idag, Pjuh...Nu är min rygg kaputt! från att ha varit finfin hela julen ;) Nåja, jag ska ju till min nyfunna frälsare Osteopaten Jenny Ingman på Onsdag. Lika bra då att klämma in några klippningar imorrn, vill inte ha dom efter ;)
Jag ÄLSKAR verkligen katter, dom är inte ALLTID så här, men ibland kan ngt gå knas och dom protesterar på det enda sätt dom kan, el så är Diesel gammal å senil ;)..

2 kommentarer:

Evelina Jensen sa...

Bytte du till något annat än sand? Byter man från sand till sand är det sällan att katterna bryr sig, såvida det inte är mot skurmedlet du använt.. Däremot om man vill testa träpellets eller kristallsand så krävs det ofta en ganska lång övergångsperiod.

Lizz sa...

när, jag bytte till Pussy sanden, den skulle va lika men mycket billigare... vette fåglarna va dom håller på med, Jaxon (som e 2) gick imorse igen helt ogenerat och pissade mot Iggys matsäck...SUCK..och han går på lådan oxå