torsdag 9 februari 2017

Krönikör klingar bra

Hej...varför skrev jag det..

Jo, men HEJ är väl bra att säga. Hur är din dag?
Kommentera gärna, vore så kul att få se om er.

Min dag började med magknip, pirr och nervositet.
Vi hade en "hemlig" jury på tre personer som kom till skolan för att kritisera 3 av våra verk. Igår var jag så splittrad, ville göra 3 helt nya samma kväll. Är så osäker på mig och min förmåga.
Jämför mig med de andra i min klass och några är helt otroliga!!
Men shot, jag gjorde faktiskt en ny, på 3 timmar, den tog jag med som en chansning. Sen ville jag ta 3 som hade samma budskap som knöt dem samman.
Det gick bra, tre helt olika åsikter, ngt gillade dom gemensamt. Kritik, både bra och dålig.

Jag hade en mycket bra tanke med alla, så det kändes som att jag kan gå vidare med.

Sen kom jag hem och hittade tidningen extra, där jag går ut som första krönikör. Det kommer bli 1 gång i månaden. Jag måste säga att det är som en dröm som blivit sann. Det kommer även prestations-ångest känslor där, men jag kan bara vara "jag"..som jag skriver om i krönikan.
Läs gärna, hoppas länken funkar. Kom med kritik, ge tips om vad ni skulle vilja läsa om. Eller vad folk tror är intressant i mitt liv.

Kram och Hej då (för nu)

Länk: http://lulea.tidningenextra.se/exl/indexDesk.aspx

Inga kommentarer: