måndag 28 november 2011

Varför göra det enkelt...


......Om man kan krångla till det?
Vi ska bygga pepparkakshus på Onsdag (på skolan) efter egna ideer :).
Jag har ju en psykisk "åkomma" som gör att om jag får ett uppdrag el en utmaning så "måste" jag ju antingen googla ihjäl mig, blåsa upp i storlek, stretcha liiite på gränser. Inte kan jag ngn gång välja den enkla vägen och som nu köpa degen. Jag har aldrig i hela mitt liv gjort egen pepparkaksdeg, men nu fick jag för mig att det ska himla bli ett schtabilt hus!! ett fluffigt, amerikanskt, Hans å Gretahus! Så jag försökte översätta ett recept (jag blint litar på nu) som jag googlar fram som det absolut bästa. På tal om det,skriver ni också"bästa", "godaste", "super" framför alla ord på google?? Det gör jag...ALLTID, ha, ha, ha. Varför nöja sig med bara pannkaka? el god pannkaka? när man kan få Godaste? :)
Vi har marknad till helgen på skolan... Jag tvingar mig att andas djupt och sakta då jag lätt kommer skena iväg annars, jag vill ju göra typ ALLT tills dess, men har begränsat mig nu bara till: typ 4 punkter. Jag avslöjar inget ännu, även där ska jag göra ngt jag aldrig provat förr! Himla korkat egentligen, varför inte satsa på ett säkert kort? :)
Btw, det slutade ikväll med att jag har 7 liter (!!) deg i kylen...

Inga kommentarer: