torsdag 4 november 2010

Oj...


Ni vet ju, inte minst med tanke på mitt inlägg igår att jag vill ha hund modell större.
Jag satt igår kväll och googlade runt på grandisar, bara för att se dessa vacker vackra skapelser, såg en harlequinvalp på aftonbladet som jag visade till Tomas, den skulle omplaceras...söt, söt, men var i södra sverige och vi lämnade det...inte ännu aktuellt ändå.
La även in en bild på en Irländsk som vi pratat om jag å Tomas....bara för att säga att jag inte tappat hoppet.
Idag säger Gittan att hon sett en annons om en 5 mån svart (:D) valp här i Luleå.
Meh, få se!! det är inte ofta dom finns här uppe.
sjuuukt söt, ropar jag Tomas till datorn, visar plutten, å han säger - men yes, skicka ett mail!
Å jag är ju inte den som väntar många sekunder vid ett sånt erbjudande så jag skriver ngr rader.

Min syster, som är lite klokare än jag ;), försöker säga öh, öh, stopp, men mailet är skickat.
Jag brer på om att är det meningen så är det, jag ska inte ligga på... hon håller lite med, men är säker på att vi äger den på Söndag.

Telefonen ringer efter 20 min och jag pratar med en jättetrevlig tjej, vi kommer överrens om att vi ska komma och titta på lördag :).
Så, tjipp, tjopp, New foundland-Irländsk-Grandis, alla STORA vackra bjässar och mina drömhundar!
Jag veeeet att dom tar plats, kräver mer, ÄTER mer, snarkar högre och fiser värre, MEN dom stora tunga stegen, den vackra bringan, och varma pälsen, de snälla ögonen, det kraftfulla skallet och dom roliga lekarna är ngt jag längtar efter.... Nog är han väl en riktig BEAUTY ;)

2 kommentarer:

Camilla B sa...

Det kanske blir som jag skrev "Grattis på din dag! Hoppas att den blir allt vad du önskar! Kram"

Hoppas att dagen varit bra.

Kram

Lizz sa...

He he, ja!! ibland slår drömmar in ;)